Pesanan

Klik La Iklan Untuk Membolehkan Pra Blogger Pergi Lebih Jauh...Jgn Shout Saja!

tolong kami bantu kami

Rabu, 5 Oktober 2011

Kata-Kata Hikmah Yang Jarang Anda Dengar..


Sebenarya di dalam kehidupan kita seharian..banyak kata-kata hikmah yang terkeluar dari pergaulan sesama kita, cuma jarang kita perasan. Entry kali ini, saya ingin berkongsi kata-kata hikmah yang tak perlu diambil dari petikan kata-kata orang yang ternama. Kata-kata hikmah ini diperolehi daripada perbualan rakan-rakan ketika bersembang, bermesyuarat..bergaduh dan di dalam lain-lain hal keadaan. Saya rekodkan disini kata-kata hikmah tersebut untuk bacaan anda semua dan diharapkan dapat memberi inspirasi kepada kejayaan anda di masa depan...hahahaha

1. Ala budak kalau pergi sekolah hari-hari pun tak semestinya pandai...tak kan le ponteng sekali dua sekolah terus boleh jadi bodoh...

2. Kalau aku tahu bestnya kawin...sebelum mak ayah aku kawin..aku dah kahwin dulu...

3. Cinta memang tak boleh dipaksa..tapi boleh dibeli..mana ada orang kawin free

4. Aku boleh maafkan dia..tapi aku memang tak boleh terima dia dalam hidup aku.

5. Muka ala manyak sinyum..hutang sulah kasi habis baya..hati sulah manyak sinang..

6. Hidup nak senang, makan nak kenyang, cakap nak menang..itulah nafsu

7. Sembang politik kat kantin sampai terangkat meja..tapi last-last TAK balik mengundi sebab nak jadi kerani SPR..cit porrahhhh!

8. Cakap macam kilat...berdebat macam ribut tapi kerja macam siput.

9. Aku bukan takut hantu..tapi aku benci tengok muka dia..sebab tu aku tak mahu jumpa hantu

10. Mana ada hantu dalam dunia ni...pernah jumpa taik hantu???taik hantu pon tak pernah jumpa...inikan plak hantu...

p/s: Harap Maaf, penulisan diatas tidak mengikut piawaian penulisan dan bahasa Bahasa Melayu yang betul. Sila rujuk guru anda atau Dewan Bahasa dan Pustaka. Sekian, terima kasih.

8 comments:

Tokanpuakajoran® Cikgu Budr berkata...

wah3...abih direkodnya...naya neh...nasib baik x letak sapa punya kenyataan tu...

ARIF berkata...

rahsiaaaa......tapi kata-kata no 7 tu mmg susah nak dilupakan..hahahahahahahahaha

Tanpa Nama berkata...

kih2 no 2 tuh,melampau la tuh.kih3

yusuflaili(Goku) berkata...

Salam;
aku lebih tertarik dengan nombor 1..perlu banyak kupasan kalau nak bincangkan.

Karen Monica berkata...

no 4 tu macam selalu je dengar orang cakap

anamizu berkata...

wahhhhh fisrt time ANA singgah sini ni..
blog ABANG ARIF SKB3 rupenye..hehe



slm kenal,
kakak SHAHIDAN AIMAN :)

kiz berkata...

menarik bro..

Hariyanto Wijoyo berkata...

kata-kata yang sangat penuh dengan hikmah..alamak :)

Catat Ulasan